Rodzaje drukowanych materiałów reklamowych
Zewnętrzna reklama nadal jest najskuteczniejszą formą promocji marki. Nadaje bowiem wizualizacji, bo przyciąga wzrok. Odbiorca zawsze zauważy bilbord, ulotkę czy plakat. Internet, który częściową zastąpił materiały drukowane, z uwagi na niższe koszty, sprawił, że wiele firm pozostało niezauważonych. Powodem tego jest nadmiar firm w sieci. Trudno się wyróżnić, kiedy trwa walka o pierwsze miejsca natronach, a banery są blokowane przez internautów.
Zresztą wyskakujące reklamy, stały się irytujące i pomijane. Przedsiębiorstwa przekonały się, że zewnętrzna forma promocji produktu, jest efektywniejsza i przynosi doskonałe wyniki. Działy marketingu łączą często te dwie formy, odnosząc wówczas doskonałe wyniki sprzedażowe. Reklama drukowana sprawdza się również na targach branżowych. Firma PWP Interdruk przyjmuje zamówienia folderów, ulotek, wizytówek, katalogów, które są nieodzownym elementem każdej marki, biorącej udział w wydarzeniu. Drukowane produkty przyciągają uwagę, pozwalają na prezentację oferty, dzięki grafice i odpowiednim treściom, nagłówkom i hasłom.
Rodzaje drukowanych materiałów reklamowych
Jak już wspomnieliśmy, jest wiele rodzajów drukowanych materiałów reklamowych. Podstawowym są oczywiście wizytówki. Ten mały kartonik jest nieodzownym elementem biznesu. Każdy przedsiębiorca, handlowiec, doradca musi mieć przy sobie przynajmniej kilka sztuk wizytówek, by na spotkaniu z klientem, móc zostawić kontakt do firmy. Przydatne są w wielu sytuacjach. Im lepszej jakości, tym większy prestiż dla marki. Kolejnym, niemal podstawowym materiałem drukarskim, a przy tym i reklamowym są ulotki. Przed pandemią koronawirusa dostarczane były masowo do skrzynek pocztowych czy wręczane na ulicach. Dziś jest zdecydowanie mniej, ale warto do nich powrócić, bo są najtańszą formą promocji. Można wiele przekazać adresatowi, za pomocą treści. Doskonale sprawdzają się również plakaty. Spełniają funkcję informacyjną i reklamową. Wykorzystywane są przy organizowaniu występu artysty, zespołu, sztuki teatralnej, premiery filmu, jak i zachętą do zakupu produktu.